top of page

בלוג

סרטונין או "הורמון של מצב רוח טוב"


דיאטנית בריאטרית, דיאטנית קלינית

רוצים להרגיש מצוין לאורך היום והלילה? רוצים להפתיע אנשים עם עודף אנרגיות משלכם?

תתחברו לסרטונין...

גם עמידות לסטרס קשורה לסרטונין. אנשים בעלי רמה נמוכה ממנו מתעצבנים בקלות רבה יותר, חשופים לשינויי הסביבה ותלויים יותר בהורמוני סטרס כמו קורטיזול ואדרנלין.

לעומת זאת, אנשים בעלי רמה גבוהה בולטים בפן החברתי, עמידים מאוד לשינויי הסביבה.

סרטונין משפיע על מהירות פיזית וגם שכלית. יתרה מכך, הסרטונין מחזק עורקים, מסייע לקרישות דם תקינה, נלחם בדלקות ומפחית אלרגיות. בנוסף, הוא אחראי לתיאבון ולמיניות.

הסרטונין מעביר למוח אות כשאנחנו שבעים.

אם קיימת רמה של סרטונין נמוכה או שהגוף פחות רגיש להורמון הזה, אנחנו עלולים להגיע לאכילת יתר ועלייה במשקל. אנחנו נרגיש שאנחנו הולכים אחרי אות פשוט "אני רעב", וכדי לא להזיק לעצמכם תצטרכו להפסיק להאמין לתחושת הרעב של המוח ולעבוד לשיפור המצב.

אני ממליצה על אנטי סטרס-תרפיה.

למה? כי בזמן הסטרס, הגוף מייצר כמות גדולה של הורמון הסטרס קורטיזול (בכמויות קטנות ההורמון הזה יכול לגרום לירידה במשקל). ואם סטרס נמשך הרבה זמן, זה גורם להשפעה הפוכה - עלייה במשקל. הגוף מכין את עצמו לתקופה קשה. במקביל החשק לסוכר עולה, כי אכילת מתוק זו הדרך הקצרה ביותר להרגיש את עצמך

מאושר, בעקבות עלייתו המהירה של הסרטונין.

אכילה מופרזת של סוכר גורמת להתמכרות כי הגוף מקבל כמות מתמדת של סרטונין, סוג של "אנטי סטרס תרפיה" גורמת לעלייה מתמדת במשקל.

בכתבה הבאה נדבר על איך להעלות רמות סרטונין ללא צורך במעורבות ''מתוקים'' בתפריט.

בינתיים אם אהבתם תעשו לייק, שתפו חברים אם אהבתם את הכתבה.

מי שמעוניין להצטרף לתכנית "דטוקס תזונתי ורגשי" מוזמן להשאיר פרטים בקישור המצורף ולהתחיל ליהנות מהרגשת הקלה בנפש וגם בגוף.

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page