top of page

בלוג

השמנה אצל גברים


אילנה ניקיפורובה, דיאטנית קלינית

הכתבה הבאה היא הראשונה בסדרת כתבות בנושא פסיכוסומטיקה של השמנה נזכיר מקרים ספציפיים של פסיכוסומטיקה ואיך היא משפיעה על השמנה.

היום אתייחס לגברים... פעמים רבות המשקל אצל גברים מתחבר עם ההרגשה להיות גדול יותר, להיות חזק ומשמעותי יותר, כשאני גדול אנשים יפחדו ממני ולא ירצו להתעסק איתי. פעמים רבות מתעורר קונפליקט פנימי ותחושת ערך עצמי נמוך מלווים בהרגשה, שאני לא מספיק משמעותי וחזק בחיים. במקרים כאלה, המשקל יכול לייצג בצורה הוויזואלית גודל וחוזק, וכן הרגשה שאני מספיק גדול ומשמעותי.

פתרון: כדאי לחקור ולהבין מהמטופל בעקבות מה התחילה ההרגשה של הערך העצמי הנמוך. לפעמים המוצא הוא במשפחה הקרובה, ובצורת החינוך של הילד שלא קיבל מספיק תמיכה ואמונה מצד ההורים, והרבה פעמים זה מתקשא לדורות אחורה, ואז צריך לחקור את הפסיכוסומטיקה של שורשי המשפחה.

ביצוע, הבנה ופתרון של קונפליקט פנימי יובילו לתחושת הקלה, להרגשה של ערך עצמי גבוה וחוזק פנימי, שאני לא צריך להוכיח לסביבה שאני משמעותי בעזרת המשקל. אחרי התמודדות עם הקונפליקט ופתרונו, המשקל יתחיל לרדת ללא מאמץ.

מי שמעוניין לגלות מה הסיבה הפסיכוסומטית האמיתית, אשר נסתרת מאחורי המשקל, ולחפש את הקונפליקט הפנימי שלו, מוזמן לפנות אליי.

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page