top of page

בלוג

לדעת להציב גבולות


לדעת להציב גבולות

לפני שבוע כתבתי לכם על דפוסי חשיבה והתנהגות אשר גורמים לנו לעיסוק אובססיבי באוכל. אחת הנקודות אליהן התייחסתי שם נגעה בקושי שאנו חווים לעיתים בהצבת גבולות בחיי החברה, המשפחה והעבודה שלנו ובאופן שהקושי הזה משפיע על יחסינו עם האוכל.

אחד המאפיינים הנפוצים ביותר שעולים אצל מטופלי כשאנו מנסים לנתח יחד את הגורמים שהביאו אותם להתמודד עם עודף משקל הוא תיאור כמעט זהה של כרוניקה של נתינת יתר. חשוב להבהיר – אין כל פסול בנתינה לזולת, הן ברגש והן במעשה, אבל כאשר אנו מתקשים להציב לעצמנו (ולאחרים) גבולות, אנחנו עלולים להיסחף ל"אוברדרפט" רגשי ופיזי אשר בהיעדר סיוע והכוונה נוטה להוביל אותנו כמעט תמיד לבולמוס של אכילה. האוכל נתפס בעינינו כמענה זמין ונגיש לתחושת הריקנות שאנו מפרשים לפעמים באופן שגוי כתחושת רעב.

אז איפה נמצא הפתרון אם לא במקרר?

כדי למצוא את הפתרון צריך להבין קודם את הגורמים לבעיה -

עלינו לאתר את המקומות בחיינו שבהם אנו מתקשים להציב לעצמנו גבולות ולהבין מה במקומות הללו גורם לנו ל"נתינת יתר". למשל – אצל אמהות טריות, נוצר במקרים רבים עומס רגשי רב יותר ממה שהאם מסוגלת להכיל לבדה. אמהות שמנסות להיות "וונדרוומן" ולעשות הכל בעצמן עלולות להגיע במהרה לתשישות פיזית ומנטלית שכמעט תמיד תוביל גם לעליה במשקל.

חשוב לזהות מראש את הנקודות בהן אנחנו מתקרבים לסף היכולת שלנו ולהציב בזמן את הגבולות, לדעת מתי לבקש עזרה מאחרים ומתי לעצור ולנוח. עלינו להבין שלפעמים אין כל פסול בלהיות גם טיפה "אגואיסטים", לחשוב קצת יותר על עצמנו.

כמו שכבר כתבתי לכם בשבוע שעבר - העולם לא יעצור מלכת והשמיים לא יפלו אם רק ניקח כמה רגעים לעצמנו. חשוב שנדע לאהוב את עצמנו טיפה יותר ולהתחשב גם במה שאנחנו צריכים. רק אם נדע לעזור ולשמור קודם כל על עצמנו, נוכל להיות שם גם בשביל אחרים.

אם גם אתם החלטתם לקבל את הליווי המקצועי הטוב ביותר המותאם לכם באופן אישי, אם אתם באמת מחויבים להצלחת הניתוח ומעוניינים לקבל ממנו את המקסימום ולשמור על ההישג לאורך כל החיים, אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר בהקדם.

ועכשיו אתם יכולים לעשות זאת גם מבלי לצאת מהבית – דרך סקייפ.

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page