top of page

בלוג

"ראש שמן" - לא מה שחשבתם


דיאטנית בריאטרית

אחד הביטויים שדיאטנית בריאטרית שומעת כמעט מכל מטופל הוא "ראש שמן". הביטוי הזה

ממש מפריע לי והיום אני רוצה להסביר לכם מדוע. אני נתקלת בביטוי הזה כל הזמן - גם אצל מנותחים טריים, גם אצל ותיקים וגם כשאני מדריכה מטופלים לפני הניתוח, הסיבה להכל היא תמיד "ראש שמן".

לדעתי, ברוב המקרים שבהם מטופלים אומרים לי ש"אין מה לעשות" וזה פשוט "ראש שמן", הם מפרשים באופן שגוי את התחושות שלהם.

מבחינתם העיסוק האובססיבי באוכל, תחושת הריקנות שהאוכל מסייע להם להפיג, המרדף הבלתי פוסק אחר תחושת השובע, כולם נובעים מאותה סיבה – יש להם "ראש שמן", הם נולדו ככה או סיגלו לעצמם מנטליות כזו לאורך החיים ובגילם כבר אי אפשר להשתנות, זה המצב וזהו. לדעתי הם פשוט טועים.

אז מה כן גורם להם לרדוף כל הזמן אחר האוכל, אחר הארוחה הבאה?

אחת השגיאות הנפוצות ביחס שלנו לאוכל היא שאנו חושבים עליו רק כהנאה, כחטא קטן, פינוק או מותרות. אז כן, כמובן שהאוכל גורם לנו להנאה וחשוב מאוד להפיק את ההנאה הזו ממנו, אבל לפני שנראה את האוכל כהנאה אנחנו חייבים להבין שהוא גם צורך.

גוף האדם הוא מכונה מופלאה שפותחה ושוכללה במשך מליוני שנות אבולוציה, המכונה הזו יודעת מה היא צריכה ואיך לגרום לנו לתת לה את זה. הגוף צריך את האוכל כדי לבנות ולחזק את עצמו ולכן הוא גורם לנו ליהנות כל כך מפעולת האכילה. הבעיה מתחילה כאשר ניהול לא נכון של לוח הזמנים שלנו, הזנחה עצמית וסדר עדיפויות לקוי מובילים לפגיעה במנגנון הרעב והשובע.

אם לא נקפיד על זמני ארוחות קבועים, אם לא נדאג בראש ובראשונה לעצמנו, אם לא נצליח לעמוד מול לחצי הסביבה והאילוצים המשתנים כל הזמן, ניפול מהר מאוד לשגרת אכילה לא בריאה, לדחיית ארוחות לסוף היום, להתנפלות על המקרר בערב ולבולמוסי אכילה.

עלינו להבין ולהפנים את העובדה הפשוטה שהעולם לא יעצור מלכת והשמיים לא יפלו אם רק ניקח כמה רגעים לעצמנו ונאכל ארוחה מזינה. כשהגוף שבע לא רק הבטן רגועה – גם הראש, אנו הרבה יותר פרודקטיביים ויותר מרוכזים. את כל המשימות שבשבילן רצינו לדחות את האוכל לאח"כ, נבצע על הצד הטוב ביותר כשנהיה שבעים. כל מה שצריך זה רק לאהוב את עצמנו טיפה יותר ולהתחשב גם במה שאנחנו צריכים, לא רק בצרכים של כל השאר.

אם גם אתם החלטתם לקבל את הליווי המקצועי הטוב ביותר המותאם לכם באופן אישי, אם אתם באמת מחויבים להצלחת הניתוח ומעוניינים לקבל ממנו את המקסימום ולשמור על ההישג לאורך כל החיים, אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר בהקדם.

ועכשיו אתם יכולים לעשות זאת גם מבלי לצאת מהבית – דרך סקייפ.

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page