top of page

בלוג

לאהוב את האוכל שלי


דיאטנית בריאטרית בראשון לציון

לרבים מאיתנו יש ניסיון רב בדיאטות ותפיסה מאוד מקובעת של מה אסור לאכול. לאורך שנים אנחנו שומרים מרחק מסוגי מאכלים שנחשבים כאסורים ומשמינים.

נכון, ישנם באמת סוגי מאכלים שממש לא מומלץ להכניס לגופנו, אבל אין זה אומר שאסור לנו ליהנות כלל מהאוכל. מנותחים בריאטרים רבים נוטים להיצמד לאחר הניתוח למה שהם מכירים כ-”מזון בריא" ומתנזרים מתוך חשש מכל מה שאהבו ועדיין אוהבים לאכול.

חשש זה נובע לרוב מניסיון של חיים בין דיאטה לדיאטה אליו התרגלו בתקופה שקדמה לניתוח. למטופלי אני תמיד ממליצה לשאול את עצמם כשהם קונים מזון בסופר או בזמן הארוחה עצמה: "מכל הדברים שלא מזיקים לי (ויש מספיק סוגי מאכלים ברשימה הזו), מה אני הכי אוהב?” אנשים הסובלים מעודף משקל מנסים לאורך שנים להיצמד לסוגי מזון ספציפיים שאכן מוכרים כמאכלים בריאים, אך מבלי לשאול את עצמם - האם הם באמת אוהבים את מה שהם אוכלים? האם המזון הזה באמת גורם להם לתחושת הנאה וסיפוק? "מערכת יחסים" תקינה עם האוכל חייבת להיות בנויה על תחושת ביטחון הנובעת מההבנה הבסיסית של חשיבות הסיפוק וההנאה מהאוכל.

תזונה נכונה, ממש כמו מערכת יחסים בריאה נמדדת ביציבותה וביכולת (כמו גם ברצון) שלנו להתמיד בה.

כאשר נתחיל לשלב בארוחות שלנו במהלך היום את המאכלים שאנחנו באמת אוהבים (ובאמת טובים לנו) נצליח להתמיד בכך ולקיים מערכת יחסים בריאה ויציבה עם האוכל. במסגרת תוכנית הליווי שלי אני מלמדת את מטופלי כיצד לבנות חשיבה של "ראש רזה" – חשיבה המוכוונת לבחור את מה שאנחנו באמת אוהבים ובאמת עושה לנו טוב ולהתמיד בבחירה הזו.

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי או שאתם עומדים לעבור בזמן הקרוב, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם. לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page