top of page

בלוג

איך לאכול מתוקים


כמו כל סוגי המזון, גם את המתוק צריך לדעת לאכול במידה נכונה. אבל מהי המידה הנכונה?

בואו נניח את זה על השולחן – כולנו אוהבים מתוקים. אין בכך כל פסול, לא עשינו רע לאף אחד. רבים מכם וודאי יכולים להעיד שהניסיון להימנע לחלוטין ממתוקים עלול להסתיים בבולמוס אכילה, רגשות אשם ותסכול מיותר. לכן, הכלל הראשון שלי בכל הקשור למתוקים הוא:

מותר ואפילו רצוי לאכול מתוקים.

התפריט שלנו חייב להיות מספק ולכן עליו להיות מורכב ממזון שאנחנו אוהבים. כן, גם מתוקים. הצורך במתוק הוא צורך רגשי יותר מאשר פיזיולוגי, תפריט שאינו גורם לנו לתחושת סיפוק ושובע אמתית רק יגרום לנו הרגיש כל הזמן שאנחנו בדיאטה.

הכלל השני לאכילה נכונה של מתוקים:

לאכול מספיק.

טעות נפוצה נוספת בנוגע למתוקים היא המחשבה שאם נגביל את עצמנו לסוכריה קטנה או ביסקוויט כשהחשק למתוק עולה, נצליח לספק אותו בטעימות קטנות, אך בפועל אנחנו רק מגרים כך את עצמנו. בדרך זו, במקום לתת מענה לצורך שלנו, אנו רק מגבירים את העוצמה ואת התדירות שבה הוא יעלה שוב בהמשך.

אז איך כן נכון לאכול מתוקים?

  • דבר ראשון – פנו לעצמכם זמן. אל תאכלו מתוקים סתם על הדרך או תוך כדי ביצוע מטלות. אם לא נקדיש לכך זמן ותשומת לב, הגוף שלנו לא ירגיש מסופק ולא "יבין" שאכל.

  • דבר שני – לבחור את מה שאנחנו באמת אוהבים. עדיף לשבת על עוגה טעימה בבית קפה, גלידה טעימה או קינוח משמעותי אחר, מאשר לנשנש חטיף סתמי בזמן העבודה שלא יספק אותנו באמת.

  • דבר שלישי – לשבוע. מאכלים מתוקים עשירים בקלוריות גם כאשר הכמות קטנה. אכילת קינוח שאינו ממלא מספיק תגרום לנו לאכול יותר ממה שהגוף צריך באמת. קינוח בימי השגרה (בתקופת החגים זה כבר עניין אחר) צריך להיחשב כארוחה עיקרית, ולא כתוספת. לכן עליו להיות משביע וממלא.

למנותחי מעקף קיבה, מיני מעקף קיבה ומעקף תריסריון מסוג BPD מומלץ לקרוא גם את הפוסט שכתבתי על תסמונת ההצפה.

והכי חשוב – זכרו שאתם לא לבד. אכילה נכונה היא מיומנות נרכשת הניתנת ללמידה.

אם גם אתם החלטתם לקבל את הליווי המקצועי הטוב ביותר המותאם לכם באופן אישי, אם אתם באמת מחויבים להצלחת הניתוח ומעוניינים לקבל ממנו את המקסימום ולשמור על ההישג לאורך כל החיים, אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר בהקדם.

ועכשיו אתם יכולים לעשות זאת גם מבלי לצאת מהבית – דרך סקייפ.

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page