top of page

בלוג

רגשות אשם


דיאטנית בריאטרית, דיאטנית קלינית

רגשות נוספים אשר גורמים לנו לאכילה רגשית הם רגשות האשם. רגשות האשם גורמים לנו להערכה עצמית נמוכה, וכתוצאה מכך לחוסר הערכה מצד בני הזוג, המשפחה והקרובים.

רגשות האשם גורמים לנו לפעול ממקום של ריצוי אנשים, הרגשה מתמדת שאני לא מספיק טוב, לא מספיק חכם, לא מספיק עשיר, לא מספיק מפורסם וכו'...

ביצוע שורת מעשים שאינם מרצון אמתי שלי, כדי שארגיש מספיק טוב ומספיק מוערך.

בדרך כלל אנו רוכשים את תחושות האשם מהילדות, כאשר ההורים היו ביקורתיים כלפי עצמם וגם כלפינו, כמו ''קיבלת ציון לא מספיק גבוה במבחן...'', ''אתה לא מספיק רזה.. '', ''לא מספיק נחמד...'', ''לא מספיק חברותי...''

בדרך זו, ילד גדל עם תכונה שעליו להוכיח משהו למישהו כדי להיות בסדר, כי רק אז הוא מרגיש נאהב על ידי סביבתו ומיד לאחר מכן הוא מרגיש אהבה עצמית. מערכת כזו צפויה מתישהו לקרוס תחת עומס רב של משימות ומטלות מיותרות, כי הן צצות מתוך עזרה וריצוי לסביבה. רמת הסטרס בגוף עולה, וזו גורמת לעלייה במשקל, לדיכאון ולהתפתחות מחלות פסיכוסומטיות.

לכן כשמדברים על השמנה, זו לא חוכמה לתת תפריט מופחת קלוריות ולייצר מגבלות, אשר בנסיבות הלא נכונות עלולים לייצר סטרס נוסף, ומאוחר יותר גם עלייה חוזרת במשקל.

ובכן, יש דרך טובה להצליח במשימה זו והיא בעזרת ליווי צמוד שלי לירידה במשקל. לכל מטופליי אספק רשת ביטחון שכוללת טכניקות להפחתת הסטרס, העלאת אנרגטיות בגוף לצורך יישום התפריט בהצלחה, ובמקביל נלמד ונבין את שורש הבעיה - הבנת הרגש אשר גורם לתפיסה לקויה.

זאת בעצם הדרך היחידה והנכונה לרדת במשקל ולשמור על ירידה לאורך זמן. מי שמזדהה ומרגיש בקשיים אלו בשגרת יומו, אשמח אם תכתבו בתגובות מתחת לפוסט ונדון על כך יחדיו. אנסה לעזור ככל שביכולתי, וכפי שהכרתם אותי קודם לכן, יכולתי רבה!

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page