top of page

בלוג

איך לשמור על האנרגיה


דיאטנית בריאטרית

במהלך תקופת ההכנה לניתוח בריאטרי, מטופלים רבים מרגישים צורך לשתף את הסביבה הקרובה אליהם בתהליך שהם עוברים. זהו צורך טבעי ומובן, ושיתוף חברים ומכרים מסייע להתמודד עם החששות והלחץ שעולים לעיתים לפני הניתוח, אך השיתוף הזה עלול להקשות מאוד על המנותח בתהליך ההחלמה בטווח הארוך.

כאשר אנו משתפים את הסביבה הקרובה בתהליך משמעותי כל כך שעובר עלינו, באופן טבעי לכל אחד יש מה להציע ומה לומר. תחושת ההקלה שחשנו בהכנה לניתוח כתוצאה מהשיתוף והפתיחות יכולה להפוך מהר מהצפוי להרגשה של חדירה לפרטיות, התמודדות עם תשומת לב מוגזמת ושאלות אישיות מידי אשר יקשו עלינו להשקיע את האנרגיה הנחוצה והזמן הדרוש לתהליך ההחלמה מהניתוח ויצירת אורח החיים החדש.

רבים ממטופלי מספרים לי על קשיים דומים שהם חווים כתוצאה מכך שחשפו יתר על המידה את התהליך האישי שהם עוברים. שאלות בלתי פוסקות שמופנות אליהם לגבי קצב הירידה במשקל, עצות והמלצות סותרות (וכמובן - לא מקצועיות) ותחושה כללית של חוסר פרטיות. תהליך ההחלמה מהניתוח דורש לא מעט אנרגיה וזמן. אם בעבר היינו רגילים לאכול "על הדרך" תוך כדי ביצוע מטלות שונות (ובמקרים רבים זהו גם אחד הגורמים העיקריים להשמנה), לאחר הניתוח עלינו לתכנן מראש את סדר היום ולהקדיש זמן ומחשבה להכנת האוכל ולאכילתו. החדירה הבלתי פוסקת לפרטיות, למרות שמקורה בדאגה כנה ורצון טוב, מקשה עלינו להפנות את האנרגיה הדרושה לנו לצורך תהליך השיקום.

אז איך אפשר להימנע ממלכודת חשיפת היתר הזו?

  • לשתף בתהליך רק אנשים קרובים במיוחד (משפחה קרובה או חוג חברים מצומצם)

  • גם עם מי שכן בחרנו לשתף, רצוי לדבר על התהליך כמה שפחות

  • להפנות את הצורך בשיתוף בעיקר לאנשי המקצוע שמלווים אותנו בתהליך

  • להתמיד יותר בעשייה ופחות בדיבורים – לבצע פעילות גופנית במקום לדבר עליה, להקפיד על סדר ארוחות נכון במקום להסביר אותו לאחרים

  • כששואלים אתכם יותר מדי שאלות, לנסות להעביר נושא בנימוס או לשאול שאלות בעצמכם (ובכך להסיט את השיחה לנושא אחר)

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי והחלטתם לקבל את הליווי המקצועי הטוב ביותר המותאם לכם באופן אישי, אם אתם באמת מחויבים להצלחת הניתוח ומעוניינים לקבל ממנו את המקסימום ולשמור על ההישג לאורך כל החיים, אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר בהקדם.

ועכשיו אתם יכולים לעשות זאת גם מבלי לצאת מהבית – דרך סקייפ.

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page