top of page

בלוג

מה אני אוהב בחיים חוץ מאוכל


דיאטנית בריאטרית

השבוע נתקלתי שוב באחד החששות הנפוצים ביותר שעולים אצל מטופלים לפני ניתוח בריאטרי. מטופלת חדשה שפנתה אלי לצורך הכנה לניתוח מיני מעקף קיבה שיתפה אותי בחרדה שלה מפני הפחתת קיבולת הקיבה וצמצום כמות המזון הנאכל.

למי שלא מכיר את התהליך והשינוי אשר חווים מנותחים בריאטרים, עלול לא להבין על מה המהומה? הרי הניתוח נועד בדיוק לשם כך – לצמצם את כמויות האוכל שאנו צורכים.

מטופלים רבים מרגישים בעקבות הניתוח שהם מאבדים את אחת ההנאות המרכזיות בחייהם – האוכל. לאחר הניתוח הם חשים בחלל מסוים שנוצר באורח החיים שלהם, במקום שמילא עד אז העיסוק באוכל. חשוב להבהיר שההנאה מאוכל היא חלק ממנגנון טבעי אשר נועד להבטיח שנזין את גופנו. שורש הבעיה נוצר כאשר העיסוק באוכל הופך למוגזם ולכלי להתמודדות עם צרכים נוספים שאוכל מלכתחילה לא אמור להיות המענה להם. התפקידים הלא נכונים שאנו נותנים לאוכל למלא בחיינו, הם אלו שגורמים לנו לבעיית ההשמנה ולצורך בניתוח. לכן, לצד הפעולה הכירורגית אנו חייבים גם לבצע שינוי מנטלי אמתי בכל הנוגע למקום שהאוכל ממלא בחיינו. מטופלים רבים עלולים להרגיש לאחר הניתוח שאיבדו את אחד העיסוקים המרכזיים בחייהם, הם מוצאים את עצמם בנקודות שונות במהלך היום, אותן היו רגילים למלא באכילה ועכשיו פתאום זה נלקח מהם.

אז מה עושים במקום לאכול? איך ממלאים את החלל הזה?

פעמים רבות, כאשר אני נתקלת בחששות האלו מצד מטופלים,

אני שואלת אותם שאלה פשוטה - מה אתם אוהבים לעשות בחיי השגרה שלכם חוץ מאוכל? התשובה (שהיום כבר פחות מפתיעה אותי) ברוב המקרים היא שהם פשוט לא יודעים. אנשים רבים כל כך נותנים לאוכל למלא את מקום התחביב העיקרי בחייהם ומפסידים אינספור תחומי עניין ופעילות שלא רק עדיפים על העיסוק האינסופי באוכל מבחינה בריאותית, אלא גם יכולים להוסיף לחיי היומיום עוד הנאה רבה וסיפוק.

כמובן שלכל אחד יש תחומים שונים שמושכים אותו ודרכים שונות להוסיף עניין ותעסוקה לחיים והאתגר (שבאמת לא נמצא בשמיים) הוא למצוא את העיסוק או התחביב שהכי מתאים לנו. באופן אישי, אני מאוד אוהבת לרכב על אופניים. זה עוזר לי לנקות את הראש ולאזן את הנפש. זה לא דורש מאמץ פיזי רב, לא מתיש אותי ותמיד אפשר לגלות מסלולים חדשים ודרכים מעניינות.

כתבו לי בתגובות מה התחביבים הקטנים שלכם? מה ההנאות הקטנות שמוסיפות לכם קצת צבע ועניין לחיי היומיום? אשמח לקבל עוד כמה רעיונות חדשים.

עברתם ניתוח בריאטרי? מעוניינים בליווי אישי עם מסגרת ברורה והנחיות פרקטיות למימוש מקסימלי של הישגי הניתוח ושמירה עליהם לאורך כל החיים?

אם אתם באמת מחויבים להצלחת הניתוח ומעוניינים לקבל ממנו את המקסימום ולשמור על ההישג לאורך כל החיים, אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר בהקדם.

ועכשיו אתם יכולים לעשות זאת גם מבלי לצאת מהבית – דרך סקייפ.

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page