top of page

בלוג

למי מתאים ניתוח שרוול


ניתוח שרוול

מאמר זה הוא סיכום של מחקר אשר בוצע בשיתוף עם ד"ר סרחיו סוסמליאן וד"ר אסנת רזיאל ופורסם באפריל 2017.

ניתוח השרוול הוא אחד הניתוחים הפופולריים והנפוצים בתחום הבריאטריה. הנחת היסוד הנפוצה לגבי ניתוח זה היא שהוא מתאים למטופלים הנוהגים לאכול ארוחות גדולות משום שהוא נותן מענה יישיר להקטנת נפח הארוחות (אך יש לציין שהנחת יסוד זו לא אומתה עדיין באופן מהימן מספיק מבחינה מחקרית).

מטרת המחקר שערכנו הייתה לבחון האם הרגלי אכילה שונים (אכילת מתוקים, אכילה מנשנשת, אכילה בכמויות גדולות ואכילה בולמוסית) לפני ניתוח שרוול ישפיעו באופן שונה על הצלחת הניתוח (ירידה במשקל העודף).

המחקר כלל 300 חולים שעברו ניתוח שרוול בביה"ח "אסותא" ברמת החייל בשנים 2013-2014. המשתתפים במחקר חולקו לקבוצות על פי הרגלי האכילה עליהם דיווחו לפני הניתוח במסגרת הוועדה הבריאטרית. כשנה לאחר הניתוח רואיינו המשתתפים פעם נוספת ונשאלו על השפעות הניתוח – הירידה במשקל, הרגלי האכילה והשינויים באורח החיים. את הנתונים שנאספו בדקנו בהשוואה לדיווחי המשתתפים בטרם הניתוח, כך ניתן היה לבחון באופן המקיף ביותר את הצלחת הניתוח אצל כל מטופל ומטופל.

תוצאות המחקר היו מעט מפתיעות, שכן הן לא תאמו את הנחות היסוד שלנו ואת הצפייה להוכיח שניתוח שרוול אכן יעיל יותר למטופלים הנוהגים לאכול בכמויות גדולות. בניגוד למה שצפינו, לא מצאנו הבדל משמעותי בכמות המשקל העודף שהושל לאחר הניתוח בין הקבוצות השונות ואצל כולם דווח על ירידה ממוצעת של כ-77% מהמשקל העודף. כמו כן, אצל משתתפים מתחת לגיל 50, ללא קשר להרגלי האכילה, הייתה ירידה ממוצעת של 14.25 במדד ה-BMI ו-11.73 אצל מטופלים מעל גיל 50.

למרות שתוצאות המחקר היו שונות ממה שצפינו, הן כן לימדו אותנו דבר חשוב: הן הראו באופן ברור את יעילות ניתוח השרוול אצל כלל המטופלים ללא קשר להרגלי האכילה השונים בטרם הניתוח.

אצל כל המטופלים נרשמו שיפור ניכר במחלות הנלוות להשמנה ועליה באיכות החיים. אין בכך לומר שרק ניתוח שרוול מתאים לכל מטופל, אך זו יכולה לשמש תוספת משמעותית לשיקול הדעת בהמלצה על סוג הניתוח.

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי או שאתם עומדים לעבור בזמן הקרוב, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם. לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page