top of page

בלוג

מרק וקורנפלקס אחרי קיצור קיבה


מרק וקורנפלקס אחרי קיצור קיבה

לאחר קיצור קיבה חשוב להקפיד על הפרדה בין אוכל מוצק ושתייה. הפרדה זו נובעת ממספר סיבות (בין היתר - מניעת הקאות, מניעת התרחבות של הקיבה ומיצוי תחושת השובע מהמזון) ומתייחסת לא רק להפרדה בין מזון ושתייה במרווחים בין הארוחות, אלא גם למאכלים המכילים שילוב של מזון מוצק ונוזלי.

שני המאכלים העיקריים מסוג זה הם מרקים וקורנפלקס עם חלב. ניתן לאכול את המאכלים הללו, אך חשוב ללמוד כיצד יש לעשות זאת.

מרקים

מרק המכיל מוצקים ניתן לטחון, אך הדבר יוצר תערובת מדוללת אשר לרוב לא תגרום לתחושת שובע ממושכת. לכן, אני ממליצה לצרוך מרק טחון כארוחת ביניים בלבד ולא כארוחה עיקרית.

אפשרות נוספת היא לאכול את מרכיבי המרק המוצקים בנפרד ולהתייחס לנוזל כאל שתייה, אותה יש לצרוך בין הארוחות.

קורנפלקס / מוזלי

כאשר אוכלים קורנפלקס או מוזלי, יש להמתין לספיגת החלב ברכיבים המוצקים ולהתרככותם. במידה ונשאר חלב שלא נספג, רצוי לשפוך אותו. למי שאוהב קורנפלקס/מוזלי עם אגוזים, פירות או פירות יבשים אשר סופגים את הנוזלים במידה פחותה, אני ממליצה לאכול את המרכיבים האלה עם יוגורט סמיך יותר, אשר מרקמו מוצק יותר ולכן לא מצריך הפרדה (ככלל, אני ממליצה לצרוך רק קורנפלקס/מוזלי באיכות גבוהה, מדגנים מלאים, אשר עשירים בסיבים תזונתיים).

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי או שאתם עומדים לעבור בזמן הקרוב, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם. לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141


אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page