top of page

בלוג

סוד הנחישות - טיפים ליצירת התמדה


התמדה ונחישות

"הצלחה היא היכולת לעבור מכישלון לכישלון באותה רמה של מוטיבציה" (ו. צ'רצ'יל)

לא פעם, כאשר אנו קובעים לעצמנו משימה או יעד מאתגרים, אנו מוצאים את עצמנו באמצע הדרך "צמאים" לקצת כוח רצון. קרה לכם שנרשמתם למכון כושר לשנה שלמה ובסוף מצאתם את עצמכם בבית עם מעט כושר והרבה תירוצים ("אין לי כוח", "כואבות לי הברכיים", "אין לי זמן", "נתפס לי שריר החשק")? לי זה כבר קרה מספיק, ותחושת התסכול הנובעת מכך רק תורמת לי עוד תירוצים לאוסף ("אני לא מצליחה להקפיד על אימונים סדירים אז בכלל לא אלך למכון כושר").

מה מניע אותנו?

במרבית הפעולות והמעשים שאנו מבצעים, הגורמים המניעים אותנו לפעולה הם הרצון לחוות הנאה או הרצון להימנע מסבל. למה נרשמנו למכון הכושר מלכתחילה? אולי מתוך הרצון ליהנות מגוף שרירי וחטוב, אולי בגלל הסבל הנובע מעודף משקל וכתוצאה מכך – התפתחות מחלות מטבוליות.

כאשר אנו נתקלים בקושי, להתמדה יש כוח המאפשר לנו לחיות את החיים שאנו רוצים. את הגורמים המניעים אותנו, הרצון להימנע מסבל והרצון לחוות הנאה, נוכל לנצל גם ליצירת יכולת ההתמדה. לכן:

השלב הראשון בפיתוח יכולת ההתמדה – עשו מה שאתם אוהבים

כאשר אתם מציבים לעצמכם משימה, בחרו את הדרך האהובה עליכם ביותר לבצע אותה. אם החלטתם לעשות פעילות ספורטיבית, בחרו פעילות שאתם אוהבים, שהכי מתאימה לאישיות ולגוף שלכם. אני באופן אישי מאוד אוהבת לרוץ, אדם אחר נהנה יותר מרכיבה על אופניים ואחר משחיה, לכל אחד יש את הפעילות שגורמת לו יותר הנאה מאחרות.

השלב השני ביצירת התמדה – צעדים קטנים

כאשר אנו מבצעים שינוי משמעותי באורח חיינו, בין אם זו דיאטה חדשה או פעילות ספורטיבית, אם נתחיל ליישם את השינוי הזה באופן קיצוני, הגוף שלנו, שאינו מורגל בכך, עלול לחוש מצוקה. לעומת זאת, אם נעבוד באופן מדוד והדרגתי, נוכל להתמיד בכך לאורך זמן בקלות יחסית.

השלב השלישי – הרשו לעצמכם לנוח

אתם המנהלים של עצמכם, אז אל תהיו מנהלים כל כך קשים - שמרו על מערכת יחסים טובה עם עצמכם. אם הגוף אומר לכם שהוא צריך לנוח, האמינו לו. אל תעשו דברים בכוח, אין סיבה לגרום לעצמכם לסבול. זה בסדר גמור לוותר לעצמכם לפעמים אם זה נעשה מתוך מחויבות וידיעה שאחרי המנוחה ממשיכים בכוחות מחודשים.

והכי חשוב - אל תצפו לתוצאות מהירות, הן לא מחזיקות מעמד. זכרו שדברים גדולים עושים בצעדים קטנים.

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי או שאתם עומדים לעבור בזמן הקרוב, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם. לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page