top of page

בלוג

בשר אחרי קיצור קיבה


בשר אחרי קיצור קיבה

השבוע אנו מציינים את יום העצמאות, או כמו שאנחנו מכירים אותו באמת – "חג המנגל".

אז דבר ראשון – שיהיה לנו באמת חג שמח, צאו לבלות עם המשפחה והחברים בחיק הטבע ונצלו את ההזדמנות ליהנות גם מארוחה עשירה, בריאה ומשביעה הכוללת גם בשר, גם ירקות וגם פחמימות (באופן אישי, אני משתדלת להקפיד על פחמימות מורכבות).

כפי שאתם יודעים, אחד האתגרים עמם מתמודדים מטופלים לאחר הניתוח הוא הקושי באכילת מזונות מוצקים ובמיוחד מאכלים כמו בשר, עוף, דגים וכו', העלולים לגרום להקאות וכאבים.

תחושה זו נובעת משני גורמים עיקריים:

במקרים רבים, יופיע כאב הנובע מאכילה מהירה מדי ולעיסה לא מספקת של המזון, כמו גם כתוצאה מארוחה לא מאוזנת די הצורך. כאב זה יוצר אצל רבים מהמטופלים חשש והימנעות מאכילת בשר.

באשר לגורם השני - השבוע יותר מתמיד, חשוב לי שלא תחסכו מעצמכם את ההנאה כתוצאה מהחשש הזה. בשר, עוף, הודו ודגים, הם מזונות חיוניים לבריאותנו המכילים ויטמינים ומינרלים כולל ברזל, ויטמיני B (כולל B12), אבץ וחומצה פולית, החשובים במיוחד לאחר הניתוח למניעת אנמיה וחסרים נוספים.

יחד עם זאת, חשוב לא לפחד ולא להימנע מתחושת מלאות אחרי ארוחה המורכבת ממזונות מוצקים ועשירים בסיבים כמו בשר, ביצים, פחמימות מורכבות ותוספת של ירקות וקטניות. תחושה זו, אף שאינה נעימה, היא סימן לכך שהארוחה הייתה משביעה דיו ושהשובע ישמר עד הארוחה הבאה ויקל עלינו להימנע מחטיפים ופחמימות זמינות.

אם עברתם את הניתוח לפני למעלה מחודשיים ואתם עדיין מתקשים או חוששים לאכול מזון קשה מסיבות אלו או אחרות, אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר בהקדם לקביעת תור ליעוץ פרטני על מנת ללמוד לאכול ללא סבל או חשש.

ושוב, חג עצמאות שמח!

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי או שאתם עומדים לעבור בזמן הקרוב, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם. לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page