top of page

בלוג

עשר הדיאטות שפשוט לא עובדות


אם אתם מחפשים את דיאטת הקסם שתגרום לכם לאבד את המשקל העודף במהירות ולשמר את ההישג לאורך שנים, כנראה שהגעתם למקום הלא נכון. אחת מנורות ההזהרה הדולקות מעל דיאטה לא יעילה היא ההבטחה לתוצאות מהירות. לצערי, קיימות היום מספר רב של דיאטות כאלו והמשותף לכולן הוא שהן מועדות לכישלון ובסופו של אף עלולות לגרום לעליה נוספת במשקל.

אלו עשר הדיאטות מהן אני ממליצה למטופלי להיזהר:

1. הפרדת חלבונים ופחמימות

עיכול של כל אחד ממרכיבי הארוחה בנפרד, מהיר יותר משילובם - כך הדיאטה הזו עלולה לגרום לתחושת רעב מהירה יותר ואגירה של מסת שומן מוגברת יותר.

2. דיאטה נטולת שומן

מדוע דיאטה נטולת שומן לא עובדת? זמן ההתרוקנות של השומן למעי ארוך יותר לעומת זה של הפחמימות, מה שגורם לארוחה ללא שומנים להתפרק בצורה מהירה יותר וכך לגרום לתחושת רעב מוקדמת וכתוצאה מכך לשיבוש בטווחי הזמן שבין הארוחות.

3. דיאטה דלת פחמימות

דיאטת דלת פחמימות גורמת לירידה מאוד מהירה במשקל, לכן הרבה פעמים מאוד מפתה לנסות אותה לפני חתונה או אירוע חשוב. בנוסף, בגלל שדיאטה זו מהווה גם את אחת ההנחיות בהכנה לניתוח בריאטרי, מנותחים רבים נוטים לדבוק בה כדי לשמור על תוצאות הניתוח.

אז מדוע היא לא כל כך מומלצת?

במקביל לירידה במשקל, הגוף מרגיש חסך אנרגטי ומגביר את ההפרשה של הורמונים מטבולים אשר גורמים לגוף לעבור למתכונת של אגירה, וכך עם הזמן הירידה נעצרת למרות המאמצים. מטופלים רבים שניסו דיאטה ד"פ, אומרים לי שעשו הכול ולמרות זאת המשקל לא זז ומתחילה עליה הדרגתית.

4. צום

גם הדיאטה הזו גורמת לגוף להיכנס למגננה ולמצב של אגירת שומן. אחרי ירידה מאוד מהירה יש פתאום עצירה והגוף מעלה בחזרה את כל המשקל שאיבד, לפעמים גם בתוספת ריבית והצמדה.

5. לא לאכול אחרי 18:00

גם דיאטה זו עובדת על עיקרון הגורם לגוף להיכנס למצב המגננה ולצבור יותר שומן בגלל דילוג על ארוחות ופער גדול מדי בין זמני הארוחות. בדומה לצום, גם כאן נוצרת תגובה מהירה של הגוף והמשקל יורד בקלילות עד שפתאום זה מפסיק לעבוד ולמרות ההתמדה על אי-אכילה אחרי שעה 18:00 הירידה נתקעת ומתחילה עליה במשקל.

6. ארוחה אחת ביום

במהלך הדיאטה הזאת הגוף מרגיש שהוא נמצא בצום כי 95% מהזמן הוא פשוט ללא תזונה - השיטה הזו גורמת לתוצאות מהירות, אבל לא עובדת לאורך זמן, בדיוק כמו במקרה של הצום.

7. דיאטת מיצים

החיסרון של דיאטה מבוססת מיצים טמון בכך שמזון נוזלי לא גורם לתחושת שובע משום שהמיצים נספגים במהירות רבה ומתרוקנים מהקיבה בצורה מהירה מאוד. דיאטה המבוססת רק על מיצים ולא כוללת חלבונים בעייתית גם משום שהחלבונים חשובים במיוחד בתהליך הירידה במשקל לשמירה על מסת השריר. כמו בדוגמאות נוספות שכבר ציינתי, גם בדיאטת מיצים, לאחר ירידה מהירה המשקל מתחיל שוב לעלות.

8. דיאטה נטולת מתוקים

הבעייתיות של הדיאטה הזו, כמו שרבים מכם וודאי מכירים, היא שלרוב לאחר הימנעות מוחלטת ממתוקים מגיע בולמוס אכילה בגלל תחושת החסך שנוצרה וגורמת לנו להחזיר את כל הקילוגרמים. בסופו של דבר אנחנו לא שמחים ולא מרוצים. או שאנו סובלים מהמחסור במתוקים, או שאנו מתייסרים לאחר אכילה מוגזמת.

9. דיאטה עם תפריט מובנה

בהתחלה תמיד קל לשמור על תפריט בנוי. הוא פשוט, מותאם לנו ובעיקר נותן לנו מסגרת. אז מה הבעיה? עם הזמן, מרכיבי התפריט, אפילו שמדובר במאכלים שאנו אוהבים, פשוט מתחילים לשעמם אותנו ואנו מתחילים למצוא מענה במתוקים או חטיפים ומתחילים לנשנש שוב בלי לשים לב בין הארוחות.

10. דיאטה משולבת עם פעילות גופנית מאומצת מאוד

פעילות גופנית מאומצת מעייפת את הגוף, גורמת ללחץ ויוצרת תהליך הפוך במקום להרגיע. דיאטה זו גורמת לעצבנות ורגישות נפשית יתרה. כאשר הפעילות משולבת עם תפריט מופחת קלוריות מורגשת גם עייפות במהלך היום. לכן, למרות הירידה היפה וההקלה מבחינה פיזית, אנשים מרגישים עייפות מנטלית ולא מצליחים להקפיד על דיאטה זו לאורך זמן, מה שגורם לחזרה להרגלים ישנים ועליה חוזרת במשקל.

אז מה כן?

הבסיס לתזונה בריאה, מאוזנת ונכונה מושתת על תהליך מתמשך ויציב, אשר פועל לאורך זמן.

תהליך שינוי אמתי של הרגלי אכילה אינו עובד בשיטת ה-”זבנג וגמרנו", אלא בעבודה מתונה המאפשרת התמדה לאורך זמן. מטופל העובר תהליך תקין של ירידה במשקל, יבחין בשינוי אמתי, בהפחתה של תחושת הרעב וירידה יציבה במשקל, מה גם שכאשר הגוף מקבל את כל מה שהוא צריך, הוא יודע "לסלוח" לנו גם בימים בהם אנחנו מקפידים קצת פחות.

אם גם אתם החלטתם לקבל את הליווי המקצועי הטוב ביותר המותאם לכם באופן אישי, אם אתם באמת מחויבים להצלחת הניתוח ומעוניינים לקבל ממנו את המקסימום ולשמור על ההישג לאורך כל החיים, אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר בהקדם.

ועכשיו אתם יכולים לעשות זאת גם מבלי לצאת מהבית – דרך סקייפ.

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page