top of page

בלוג

מדוע אכילה של מזון רך גורמת לעליה במשקל

דיאטנית בריאטרית

כל מי שעבר קיצור קיבה מכיר את שלבי ההתקדמות במרקם המזון לאחר הניתוח. מנותחים רבים חווים קושי במעבר מכלכלה רכה לקשה. המעבר למזון קשה יותר, המצריך אכילה איטית, לעיסה מרובה ומאמץ את מערכת העיכול, גורם לעיתים לכאבים והקאות, העלולים לגרום למטופל להימנע ממזונות אלו.

זוהי טעות, הנובעת לרוב מתרגול לא נכון של קצב האכילה הדרוש לאחר הניתוח. לעיסה לא נכונה של המזון גורמת לעיתים לתחושת חנק ולחץ בחזה הנובעים מכך שהמזון נתקע בקיבה. ללא הדרכה הולמת, במקום לתרגל לעיסה נכונה ולהתגבר על הקושי, יעדיפו מטופלים רבים לחזור למאכלים קלים המאפשרים אכילה מהירה יותר, לעיסה מופחתת ולרוב אינם גורמים לתחושת חנק. אך זו אליה וקוץ בה – משום שכך אנו מגדילים שוב את נפח הארוחה ומסתכנים בעליה חוזרת של המשקל.

מדוע מזונות קלים גורמים לעליה במשקל?

מזון רך (למשל: קרקרים, איטריות, קציצות וכו’) עובר בקלות את הקיבה ולא גורם לתחושת מלאות וכאב כמו מאכלים קשים, מה שגורם לאכילת ארוחות בנפח גדול יותר. הגדלה של נפח הארוחות עלולה לבלבל מטופלים ולגרום לתחושה שהקיבה התרחבה (מה שלא קורה בפועל). האכזבה מכך שנפח המזון בארוחה גדל גורמת לתסכול, פוגעת בתהליך שינוי הרגלי האכילה וכתוצאה מכך יכולה להביא גם לעליה במשקל לאחר הניתוח.

כיצד מתגברים על הקושי ונמנעים מעליה חוזרת במשקל?

אם גם אתם בוחרים להימנע מאכילת מזון קשה בגלל תחושות דומות של חנק וקושי בעיכול, חשוב להבין שתחושות אלו נובעות לרוב רק מתרגול לקוי של אכילה לאחר הניתוח ובחירה לא נכונה של סוג המזון. במקום לחזור לכלכלה רכה ולהסתכן בעליה חוזרת של המשקל, אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר בהקדם. יחד נתרגל לעיסה נכונה, מעבר בריא בין סוגי המזונות ושינוי אמתי של הרגלי האכילה באופן שיבטיח שמירה על הישגי הניתוח לאורך זמן.

לליווי מקצועי ומותאם אישית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page