top of page

בלוג

אהבה מרפאה


אילנה ניקיפורובה, פסיכוסומטיקה של השמנה

לאחר רצף כתבות בנושא רגשות, אשר גורמים לעלייה במשקל, היום אתייחס לרגש שמונע עלייה במשקל/ עוזר לירידה במשקל - זהו רגש האהבה.

עלייה במשקל מתחילה בדרך כלל כשאנחנו אוהבים את עצמנו פחות. כתוצאה מכך, אנו מרגישים צורך לקבל אהבה מהסביבה, כדי להשלים את החסך באהבה העצמית. ברגע שהסובבים אוהבים אותי, זה אומר שאני בסדר, אני עושה הכול כמו שצריך, אני ראויה לאהבה וזוכה באהבה שלהם.

העניין הוא שהאהבה הזאת מגיעה כהשלמה למשהו שחסר לי בפנים... השלמה לאהבה שאני צריכה לתת לעצמי ללא תנאי בכל מה שקורה בסביבה שלי.

המרדף אחרי ''להיות בסדר'' במקרים רבים גורם לרצות אנשים, ולא בהכרח לעשות דברים שאנחנו אוהבים, למשל פתאום אנחנו לוקחים על עצמנו יותר משימות, עושים דברים שאנחנו לא אוהבים, כי לא נעים לנו לסרב, מתעייפים ממשימות, וכמובן משקיעים פחות בעצמנו. כתוצאה מכל אלו, אין לנו זמן לפעילות גופנית, אין זמן לאכילה בריאה, אין זמן לאכול, אין זמן לשינה מספקת, אין זמן למנוחה.

ובואו נזכור מאיפה הכול התחיל... רק בשביל לזכות במילות הערכה ופרגון, לשמוע מדי פעם ''תודה'', ''כל הכבוד'', ''את/ה אלוף/ה'', ''אין עלייך''... ההערכה הזו שמישהו רואה אותי מספקת הרגשה שאני שווה, שצריכים אותי ואוהבים אותי! כמובן שאצל כל אחד החסך מגיע מסיבות אחרות, ויש צורך בהבנת הגורמים. בכתבות הבאות אנסה לתת דוגמאות ספציפיות לסיבות, שבגללן בן אדם מאבד את האהבה לעצמו.

לסיכום אומר, שכאשר אני אוהבת את עצמי ללא תנאי, כי בבית לימדו אותי איך לעשות זאת, אין לי צורך להוכיח לאחרים שאני בסדר וראויה לאהבה. אני מרגישה שזה בסדר לסרב למה שמבקשים ממני אם זה לא נוח לי ללא רגשות אשם, אני עוזרת ועושה דברים רק מתוך אהבה ורצון. מאהבה עצמית אני שומרת על הגוף שלי ומקדישה זמן לפעילות גופנית, לאכילה בריאה, לשינה ולמנוחה מספקת.

איך לומדים לאהוב את עצמך? אנחנו נדבר בכתבה הבאה ובינתיים תכתבו מי מרגיש שעלייה במשקל אצלו התחילה כתוצאה מהפחתה באהבה העצמית ומי מרגיש שהוא רזה דווקא בגלל שהוא אוהב את עצמו?

מצפה לקרוא את תגובותיכם

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page