top of page

בלוג

להבחין בין עיקר לטפל


דיאטנית בריאטרית

בשבוע שעבר כתבתי לכם על דיאטות שלא עובדות ושמהן אני תמיד ממליצה למטופלי להיזהר. מעבר לבעיה הבסיסית עם הדיאטות שציינתי במאמר – העובדה שבטווח הארוך הן פשוט לא יעילות, קיים חיסרון בולט נוסף המקשה מאוד על אנשים שעוברים כל הזמן מדיאטה לדיאטה. כל דיאטה מגדירה לנו סט של כללים, "עשה ואל תעשה”, אשר עלינו ליישם בכדי שהדיאטה תצליח. הבעיה נוצרת כאשר אנו מתחילים לערבב בין הנחיות שונות של דיאטות שונות באופן שמקשה עלינו להבחין בין העיקר לטפל.

ישנה דוגמה מובהקת של הבעיה הזו, אותה אני מזהה אצל מטופלי יותר ויותר בתקופה האחרונה. כשאני שואלת מטופלים לפני ניתוח בריאטרי מה הם אוכלים במהלך היום, לרוב אני מקבלת מכולם תיאור כמעט זהה: קפה בלי סוכר, ירקות, חלב דל שומן, גבינה לבנה וכמובן – משקאות קלים דיאטטיים. התפריט המתואר כל כך מושלם שתמיד אני טיפה מבולבלת ברגע הראשון, איך אדם כזה בכלל הגיע למצב של עודף משקל?

רק בתשאול מעמיק יותר, מתחילים לצוף ולהתגלות פרטים נוספים המאירים את התמונה המושלמת באור מעט שונה. פתאום נזכרים שלכל כוס קפה (בלי סוכר כמובן) נוספת איזו עוגיה קטנה או שלוש, הלחם הקל שאוכלים בבוקר מקבל מריחה של ריבה (אבל רק בשביל הטעם…) ובערב אחרי הארוחה הדיאטטית מפצחים גרעינים מול הטלוויזיה.

קל לבוא בטענות למי שנוהג כך (ז"א לעצמנו), אבל כפי שכבר הסברתי, הקושי הזה הוא בעיקר תוצר של ריבוי דיאטות. אנחנו משקיעים כל כך הרבה אנרגיה בהקפדה על רשימות של כללים שלפעמים אנחנו בכלל לא מבינים ומחטיאים את כל המטרות הנכונות. אנו נותנים לעצמנו כל כך הרבה "הנחות" בכדי להתמודד עם עודף ההנחיות עד שבסוף אנחנו לא יודעים מה הדברים שעליהם באמת לא נהיה מסוגלים לוותר ולפעמים אנחנו מצליחים מתוך בושה ותסכול לרמות את עצמנו ובאמת לא לראות את כל ה-”חטאים" הקטנים שאנו מבצעים לאורך היום.

לצערי (ואולי בעצם גם לשמחתי), אנחנו לא חיים בעולם מושלם. אי אפשר ולא בריא לצפות שנקפיד על תפריט מושלם. פשוט אין דבר כזה. במקום לשאוף לאידאל שלא קיים ולחיים בתוך מסגרת לא רציונלית, מוטב שננסה להכיר את עצמנו מעט יותר טוב, בכדי שנוכל לבנות מסגרת המתאימה לנו באמת, כזו המאפשרת לנו גם לשמור על ה-”חטאים" הקטנים שבאמת נחוצים לנו על מנת להקפיד על הכללים הבסיסיים והחשובים באמת של תזונה נכונה – אוכל מגוון, תדירות ארוחות מותאמת לשגרה היומית, לעיסה נכונה ושתייה מספקת.

אם גם אתם החלטתם לקבל את הליווי המקצועי הטוב ביותר המותאם לכם באופן אישי, אם אתם באמת מחויבים להצלחת הניתוח ומעוניינים לקבל ממנו את המקסימום ולשמור על ההישג לאורך כל החיים, אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר בהקדם.

ועכשיו אתם יכולים לעשות זאת גם מבלי לצאת מהבית – דרך סקייפ.

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page