top of page

בלוג

בלב הקושי שוכנת ההזדמנות


עץ הבמבוק הסיני, לפי המשל הידוע, הוא אחד הצמחים הגבוהים והמרשימים בעולם. הוא צומח במהירות מדהימה שלפעמים מגיעה אפילו למטר ביום. אבל זו בעצם רק אשליה, שכן בכדי להחזיק את עצמו ולשמור על יציבותו, חייב הבמבוק להצמיח מערכת שורשים ענפה במשך למעלה מחמש שנים וכל זה מתרחש מתחת לאדמה, בלי שום סימן הנראה לעין.

האם הרגשתם פעם שאתם מתחילים משהו, שינוי אמתי שאתם מאוד רוצים וחשוב לכם באמת, אבל ברגע שהתחלתם בו וניסיתם להתמיד, אתם מרגישים כאילו כל העולם לא רוצה שתצליחו. שבכל רגע צצה איזו הסחת דעת אחרת. אתם מנסים לצאת לריצה, פיניתם זמן, לבשתם בגדי ספורט ופתאום מתחילים שוב הכאבים בברכיים. החלטתם להמעיט עם המתוקים השבוע ובדיוק היום אמא מופיעה אצלכם עם חבילת ממתקים. התחלתם לשבת על הסמינריון מהאוניברסיטה אבל פתאום מופעים החברים וגוררים אתכם לים...

לפעמים גם חוסר פרגון מהסביבה יכול לתקוע מקלות בגלגלים. מספיק אדם אחד שזורק לכם ש-"אין סיכוי שתצליחו" ולאט לאט אתם מתחילים להשתכנע שזה באמת לא בשבילכם, שזה לא מתאים לכם, קשה מדי, ושהחלום הזה אף פעם לא יתגשם. אז מה עושים?

איך שומרים על המוטיבציה למרות שלא מיד רואים את תוצאות המאמץ?

פשוט מאוד – מחליפים תקליט. עלינו להבין שכל מה שבא בקלות, גם הולך בקלות. הרבה פעמים, מה שלא דורש מאיתנו מאמץ גם לא ממש נחוץ לנו. ואם משהו באמת חשוב לנו – כפי שכתב המדען ג'ון וילר (כשתיאר את אלברט איינשטיין): "בלב הקושי שוכנת ההזדמנות"

ובדיוק כמו עץ הבמבוק הסיני, תוצאות מרשימות ויציבות יופיעו לרוב רק לאחר התמדה לאורך זמן ומתחת לפני השטח.

עברת ניתוח בריאטרי?

דרוש לך ליווי מקצועי שיעזור לך לשמר את המוטיבציה גם ברגעי הקושי?

לתיאום פגישה ניתן לפנות לטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page