top of page

בלוג

חיים ללא דיאטה - מה, כמה ואיך


אין יותר דיאטות אחרי ניתוח בריאטרי.

כן, אני יודעת שקצת מוזר לשמוע את זה מדיאטנית בריאטרית, אבל זה המסר החשוב ביותר אותו אני מעבירה למטופלים לאחר הניתוח – אין יותר דיאטות. אחד הדברים המשותפים לכל המנותחים הבריאטריים, הוא שכולם חוו דיאטות כאלו או אחרות, כולם יודעים וניסו על עצמם את חוויית "האקורדיון" – דיאטה או תפריט מיוחד שקיבלו מחבר או גורם מקצועי והצליחו לשמור עליו לכמה שבועות או חודשים, השילו ממשקלם ולאחר מכן קיבלו הכל בחזרה + ריבית והצמדה. כולנו היינו שם, גם אני. אז מדוע זה קורה? מדוע דיאטות נועדו לכישלון?

הסיבה לכך היא שככל שדיאטה יותר קיצונית, כך היא גם יותר אפקטיבית – מביאה לירידה יותר גדולה ויותר מהירה במשקל, אך כך גם קטן הסיכוי שנצליח לדבוק בה לאורך זמן. גם הדיאטה דלת הפחמימות עליה שמרתם לפני הניתוח מיועדת למטרה ספציפית וקצרת מועד – הקטנת סיבוכים בניתוח. אין צורך להמשיך בה לאחר מכן ומי שמנסה עלול לגלות שגם על דיאטה זו בלתי אפשרי להקפיד לאורך זמן.

אז מה כן? איך אוכלים "נכון" ללא דיאטה?

הבסיס לאכילה נכונה עומד על שלוש שאלות: מה? כמה? ואיך?

מה?

התפריט חייב לכלול מאכלים שאנו אוהבים, גם אם נדמה לנו שאלו לא מאכלים בריאים. אחד הצרכים עליהם עונה האכילה, הוא סיפוק רגשי. בכדי שנצליח להקפיד על הרגלי אכילה לאורך זמן אנו חייבים לאפשר לעצמנו גם ליהנות.

כמה?

להוציא, גם אם באופן הדרגתי, את מאכלי ה-”דיאט" למיניהם, מאכלים עם 0% שומן או אחוז מופחת. מזונות מסוג זה אינם מספקים לנו שובע, לא רגשי ולא פיזיולוגי ובכך משבשים את מנגנון הרעב והשובע ואף גורמים בהמשך לאכילה מנשנשת או בולמוסי אכילה. מילת המפתח היא "תדירות". מותר (וחשוב, כפי שכבר ציינתי קודם) לאכול את הדברים שאנו אוהבים, כל מה שנדרש הוא לעשות זאת בתדירות הנכונה.

איך?

לא פחות חשוב (ואולי אפילו יותר) ממה שאנו אוכלים, זה איך אנחנו אוכלים. כיצד אנו לועסים? כמה אנו ממתינים בין ביס לביס? כיצד אנו מחלקים את הארוחות במהלך היום?

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי או שאתם עומדים לעבור בזמן הקרוב, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם. לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page