top of page

בלוג

איזון נפשי לאחר ניתוח בריאטרי


איזון נפשי לאחר קיצור קיבה

ביום רביעי האחרון התקיים בכפר המכביה הכנס השנתי של עמותת עתיד (עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל). מבין כל ההרצאות והדיונים שהתנהלו בכנס, רציתי לשתף אתכם הפעם בנושא חשוב שמהווה את אחת ההתמודדויות המשמעותיות המלוות מנותחים בריאטריים.

ניתוח בריאטרי תורם רבות להעלאת הביטחון העצמי, שיפור מצב הרוח ואיכות החיים. יחד עם זאת, אצל חלק מהמטופלים עלולות להיווצר גם תחושות של עצבנות ודכדוך.

ישנם מספר גורמי סיכון שיש לקחת בחשבון:

דיכאון לפני הניתוח

מטופלים שסבלו מדיכאון לפני הניתוח או נוטלים תרופות נוגדות דיכאון עלולים לחוות החמרה כתוצאה מתת ספיגה של התרופות לאחר הניתוח.

ירידה מהירה במשקל והפחתת הצריכה הקלורית

הירידה המהירה במשקל והפחתת הצריכה הקלורית עלולות לגרום לשינויים הורמונליים ולחוסר איזון נפשי כתוצאה מכך. בנוסף, אצל מטופלים רבים מהווה המזון מקור לסיפוק נפשי והנאה, אשר קשה למצוא להם תחליף.

ויטמינים

ויטמינים מסוימים משפיעים על מערכת העצבים ומחסור בהם לאחר הניתוח עלול לגרום לתופעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות. כיצד לשמור על איזון נפשי לאחר הניתוח:

  • למטופלים הנוטלים תרופות פסיכיאטריות מומלץ להתייעץ עם רוקח קליני לגבי התאמת תרופות מבחינת ספיגה בהתאם למרשם לאחר הניתוח.

  • לקחת חופש מהעבודה, לנוח, לצבור כוחות ולא לחזור אחרי יומיים בלבד. כשחוזרים, חשוב להקפיד לקחת הפסקות לצורך הארוחות ולא לאכול תו"כ עבודה ולהקפיד לשתות מספיק בין הארוחות.

  • להקפיד על התקדמות תקינה בשלבי הכלכלה.

  • להקפיד על אכילה כל 3 שעות, לא לפספס ארוחות בגלל חוסר התיאבון כתוצאה מהניתוח.

  • חשוב שהאווירה בבית תהיה רגועה ותומכת. עד כמה שניתן, להימנע מלחצים.

  • לא לוותר על נטילת ויטמינים לאחר הניתוח בגלל טעם. במידת הצורך להתייעץ עם דיאטנית בריאטרית ולהחליף ויטמינים לפי המלצתה.

  • לפתח תחביבים ופעילויות פנאי אשר ימלאו את מקום האוכל כמקור לסיפוק והנאה.

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי או שאתם עומדים לעבור בזמן הקרוב, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם. לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141


אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page