top of page

בלוג

סיפור מהקליניקה - לאתר את שורש הבעיה


סיפורים מהקליניקה

אבי (שם בדוי), בתחילת שנות ה-40 לחייו, לאחר הניתוח השיל כ-50 ק"ג ממשקלו באופן תקין, אוכל ארוחות מאוזנות כל 3 שעות.

בפגישה שקיימנו כחצי שנה לאחר הניתוח, סיפר לי אבי שהחל לחוות התקפי אכילה של מתוקים, תחושת חוסר השליטה הדאיגה אותו מאוד. לדבריו, ההתקפים מופיעים לרוב לאחר וויכוחים חוזרים ונשנים עם אשתו. חוסר האונים והמתח הנגרמים לו מוויכוחים אלו גורמים לו פעם אחר פעם "להתנחם" במתוקים.

במסגרת המעקב לאחר הניתוח אני תמיד מנסה לאתר את שורש הבעיה - הגורם האמתי שהביא לעליה במשקל מלכתחילה, מתוך הבנה כי זהו האתגר המרכזי עמו יש להתמודד במקביל ללמידת אורח חיים בריא ואכילה נכונה. לי באופן אישי, זהו החלק המשמעותי ביותר בטיפול. כאן אני מרגישה שבאמת ניתן ליצור שינוי מהותי בדרך החיים של המטופל, אשר ישמר לאורך שנים.

יחד עם אבי, בחנתי לעומק את הסיטואציה – מה הגורם לוויכוחים עם אשתו? מה גורם לו לפנות למתוקים כנחמה? כיצד ניתן להתמודד עם המתחים בבית באופן בריא יותר?

במהלך הפגישה ניסינו להבין את הדינמיקה בין אבי לבין אשתו ולתת לו כלים מעשיים להתמודדות עם המתחים העולים מדי פעם תוך הרחקת המעורבות הרגשית, באופן שימנע ממנו את הצורך הרגשי במתוקים.

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי או שאתם עומדים לעבור בזמן הקרוב, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם. לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page