top of page

בלוג

6 הטעויות שגורמות לאנשים לעלות במשקל אחרי קיצור קיבה


הטעויות שגורמות לאנשים לעלות במשקל

באופן סטטיסטי, כמעט מחצית מהמנותחים הבריאטריים עולים שוב במשקל לאחר הניתוח. זה נתון מדהים ומצער מאוד שכדיאטנית בריאטרית אני רואה את עצמי עומדת בחזית המאבק בו.

ישנן כמובן סיבות וגורמים רבים ומגוונים המשפיעים על אחוזי ההצלחה של הניתוח, אך בכדי להתמודד עימם ולנצח את הסטטיסטיקה חשוב להבין מה בהתנהלות האישית שלנו יכול להשפיע על סיכויי ההצלחה של הניתוח. אלו 6 הטעויות הנפוצות ביותר הגורמות לעלייה במשקל לאחר ניתוח בריאטרי:

1. “אני כבר יודע הכל"

מטופלים רבים שאני פוגשת בהכנה לניתוח וגם במסגרת הליווי לאחריו מגיעים אליי בתחושה שהם כבר ראו ושמעו הכל, ניסו כבר את כל הדיאטות ואין שום דבר שעוד אפשר לחדש להם. אז זהו, דווקא כשנדמה לכם שניסיתם כבר הכל בעצמכם ושום דבר לא עבד, זהו הסימן הברור ביותר שהגיע הזמן לתת צ’אנס לגישה שונה וחדשה.

2. לא מבקשים עזרה

אחד התסמינים הברורים ביותר של התנהלות לקויה הוא הקושי בפנייה לעזרה. אתם לא סופרמן ולא וונדר וומן (אלא אם קוראים לכם גל גדות) ואין סיבה שלא תעזרו מדי פעם גם באחרים. לכולנו יש נקודות חולשה ומקומות בהם אנו זקוקים לסיוע. חשבו על עצמכם כחברה עסקית - גם מנהל של עסק מצליח לא עושה הכל לבד, הוא לא יכול להיות גם המנכ"ל וגם הפקידה, גם שירות לקוחות וגם הנהלת חשבונות. כשמנסים לעשות הכל לבד, לא עושים שום דבר באמת כמו שצריך.

3. המחשבה שהניתוח הוא "זבנג וגמרנו"

ניתוח בריאטרי הוא כלי עזר מצוין, אך השינוי שהוא יוצר מחייב טיפוח והתמדה. כמו עציץ יפה שקניתם למשרד או לבית, אם לא תדאגו לטפח אותו, הוא עלול לקמול ולמות.

4. המחשבה שמהות הניתוח היא הקטנת כמויות.

מנותחים בריאטרים רבים נוטים לחשוב שהסיבה לעודף המשקל שלהם היא אכילה בכמויות גדולות. אך ברוב המקרים, כשאני מתשאלת מטופל בהכנה לניתוח או בתחילת תהליך הליווי לאחריו, אני מגלה דפוס ברור של אכילה מנשנשת המבוססת על מנות קטנות, חטיפים ושוקולד לאורך כל היום.

5. הימנעות מטיפול במטען רגשי שלילי

המטען הרגשי שאנו סוחבים עמנו משפיע על כל היבט בחיינו. במקרים רבים, עומס של לחץ ורגשות שליליים אשר אינו זוכה לטיפול, יוביל אותנו לדלת המקרר ולבולמוס של אכילה רגשית. אין שום סיבה להזניח את הפן הרגשי בחיינו, אם בסיוע של גורם מקצועי כמו פסיכולוג ואם באופן עצמאי בפעילות שמרגיעה אותנו (כמו טיול למשל).

6. סדר עדיפויות לקוי

באופן טבעי אנחנו נוטים לשים לפנינו בסדר העדיפויות לא מעט דברים (ילדים, עבודה, לימודים וכו’). חשוב שנדע גם לשים את עצמנו לפעמים במרכז. להבין מה הצרכים שלנו ומה המשאבים הנדרשים בכדי למלא אותם.

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי והחלטתם לקבל את הליווי המקצועי הטוב ביותר המותאם לכם באופן אישי, אם אתם באמת מחויבים להצלחת הניתוח ומעוניינים לקבל ממנו את המקסימום ולשמור על ההישג לאורך כל החיים, אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר בהקדם.

ועכשיו אתם יכולים לעשות זאת גם מבלי לצאת מהבית – דרך סקייפ.

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page