top of page

בלוג

בריאות השן לאחר קיצור קיבה


שמירה על בריאות השן חשובה ביותר לאיכות חיינו. חלק מהשינויים המטבוליים שעוברים עלינו לאחר הניתוח, יחד עם ההנחיות שאנו מקבלים עלולים להשפיע גם על בריאות השיניים באופן שלא תמיד אנו מקשרים עם הניתוח, לכן חשוב שנכיר את ההשפעות הללו.

בשלושת החודשים הראשונים לאחר הניתוח אנו נוטלים ויטמינים ללעיסה. ויטמינים אלו מכילים סוכר ומרכיבים נוספים אשר עלולים לגרום לעששת ואבנית בשיניים.

על מנת להפחית את שהות הסוכר בפה, מומלץ ליטול את הוויטמינים באמצע הארוחה במקום בסופה. הבעיה קיימת רק בשלושת החודשים הראשונים לאחר הניתוח, לאחר מכן עוברים לכדורי בליעה. בנוסף, רופאי השיניים ממליצים לבצע בדיקה ראשונה כ-3 חודשים לאחר הניתוח, כמו גם לבצע ניקוי של האבנית שהצטברה כתוצאה מנטילת הוויטמינים ללעיסה.

בתקופה הראשונה שלאחר הניתוח, קיים קושי בשתיית מים, אשר רבים מתמודדים עמו ע"י הוספת ממתיקים לשתייה העלולים גם כן לגרום לעששת. בעיה זו מחמירה משום שהגבלת נפח הקיבה מחייבת את פיזור השתייה למנות קטנות, כך אנו מכניסים סוכר לפה בתדירות גבוהה.

אני ממליצה להפסיק את השתייה הממותקת בשלב מוקדם ככל שניתן. במידה ועדיין יש קושי בשתייה, ניתן להוסיף מעט לימון או פרי אחר למים. בנוסף, אפשר לשתות חליטות צמחים ללא סוכר.

אכילה לא מספקת בחודשים הראשונים לאחר הניתוח מביאה גם להפחתה בצריכת ויטמין D וסידן הנחוצים לבריאות השן.

לאחר הניתוח מומלץ לקחת בנוסף למולטי ויטמין גם תוספי סידן ו-ויטמין D.

הדרישה היומית לסידן היא בין 500 ל-600 מ"ג. הדרישה לוויטמין D היא 5 טיפות של 400 יחב”ל ליום.

מקווה שהטיפים האלו יעזרו לכם לשמור על חיוך בריא :)

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי או שאתם עומדים לעבור בזמן הקרוב, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם. לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141


אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page