top of page

בלוג

צריכת חלבון לאחר ניתוח בריאטרי


חלבון אחרי קיצור קיבה

אחת מתופעות הלוואי המופיעות לאחר ניתוח בריאטרי היא פגיעה ברקמת השריר הנובעת מההפחתה הקיצונית בכמות המזון. בכדי לספק לרקמות השריר בגופנו את חומרי הבנייה הנחוצים ובכך לצמצם את פירוקן, עלינו לשים דגש מיוחד על צריכת חלבונים בתפריט שלנו, בעיקר במהלך השנה הראשונה שלאחר הניתוח.

ישנם שני פרמטרים לקביעת כמות החלבון הנדרשת לאחר הניתוח

סוג הניתוח

ניתוחים הגורמים לתת ספיגה משמעותית, כמו מיני מעקף קיבה ומעקף תריסריון מצריכים כמות יומית מינימלית של כ-80 גר' חלבון ליום במקרה של מיני מעקף וכמות של 80-100 גר' ביום במקרה של מעקף תריסריון.

משקל

ניתוחים מגבילי נפח שאינם גורמים לתת ספיגה, כמו ניתוח שרוול או טבעת, מצריכים כמות חלבון יומית המחושבת בהתאם למשקל האידיאלי,

הנוסחה לחישוב הכמות (בגר'):

המשקל האידיאלי (בק"ג)0.8-1X

לדוגמה, אם המשקל האידיאלי הוא 80 ק"ג, החישוב הוא 80X0.8= 64

והכמות הנדרשת היא 64-80 גר' חלבון ביום.

להעשרת התפריט בחלבון יש חשיבות קריטית בחודשיים הראשונים לאחר הניתוח, בהם כמות המזון הנצרכת קטנה במיוחד. לכן, בארוחות חמות אני ממליצה שחצי מהארוחה תכיל מרכיב חלבוני (דג/עוף/הודו/בקר) ושהארוחה תתחיל במרכיב זה. גם כשהארוחה היא סנדוויץ', חשוב להקפיד על ממרח המכיל חלבון (חומוס/גבינה/סלט ביצים) או מרכיב חלבוני כמו עוף, ביצה קשה או חביתה. גם לפחמימות בארוחה חשיבות רבה, שכן בארוחה המכילה חלבון בלבד, לא ינוצל החלבון במלואו לבניית השריר.

לעיתים כאשר אין מספיק חלבון בתפריט, ניתן להוסיף אבקת חלבון לאחר התייעצות עם דיאטנית בריאטרית.

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי או שאתם עומדים לעבור בזמן הקרוב, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם. לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

לבניית תפריט עשיר בחלבון, ניתן להיעזר בטבלה המצורפת

חלבון אחרי ניתוח בריאטרי

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page