top of page

בלוג

מחקר חדש על ניתוח שרוול


אילנה ניקיפורובה עם ד"ר סחריו סוסמליאן

בשבוע שעבר השתתפתי בכנס האירופאי של הפדרציה הבינלאומית לניתוחים בריאטרים IFSO שהתקיים באתונה.

בכנס הצגתי יחד עם ד"ר סרחיו סוסמליאן מחקר שערכנו יחד, המאיר באור חדש את התפיסה הרווחת על האפקטיביות של ניתוח שרוול בקרב מנותחים בעלי הרגלי אכילה שונים בתקופה שקדמה לניתוח.

המחקר בדק שינויים בהרגלי האכילה שלוש שנים לאחר הניתוח בקרב 300 מטופלים שעברו ניתוח שרוול.

במסגרת המחקר הגענו לשתי מסקנות עיקריות:

  • לאחר 3 שנים מהניתוח אין הבדל בין הירידה במשקל אצל מטופלים שנהגו לאכול בכמויות גדולות לפני הניתוח לבין זו של מטופלים אשר נהגו לנשנש לפני הניתוח.

  • מטופלים רבים שאכלו בכמויות גדולות לפני הניתוח משנים את ההרגלים שלהם ומתחילים לנשנש לאחריו.

חשיבות המחקר נובעת מכך שניתוח שרוול נחשב בעבר כאפקטיבי יותר למי שאוכל בכמויות גדולות, אך מניתוח תוצאות המחקר מתקבלת תמונה ברורה לפיה אין הבדל ממשי באפקטיביות שלו אצל מנותחים שאכלו בכמויות גדולות ומנותחים שנשנשו לפני כן. אחת הסיבות לכך היא שהניתוח מצמצם את קיבולת הקיבה, מה שגורם למטופלים רבים לחוש חוסר סיפוק רגשי מארוחה קטנה (גם כאשר הם שבעים) ולכן הם משנים את הרגלי האכילה שלהם מאכילה בכמויות גדולות לאכילה מנשנשת. בדרך זו הם מסגלים לעצמם גם את קצב הירידה במשקל של אלו שנהגו לאכול כך מלכתחילה.

גורם נוסף המשפיע על שינוי הרגלי האכילה הוא חשש הנוצר אצל מנותחים רבים מהרחבת הקיבה והימנעות הנובעת מחשש זה מאכילה בכמות גדולה.

במסגרת תכנית הליווי שלי אני מסייעת למטופלי להתגבר על החשש הזה ועל הקושי לחזור לאכול ארוחות מלאות במקום להמשיך לנשנש.

אם גם אתם עברתם ניתוח שרוול או שאתם עומדים לעבור בזמן הקרוב, אם גם אתם נוטים לאכילה מנשנשת ומתקשים לעשות סדר בארוחות, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם, בכדי להבטיח את הצלחת הניתוח ולשמור על ההישגים לאחריו.

לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר בהקדם ועכשיו אתם יכולים לעשות זאת גם מבלי לצאת מהבית – דרך סקייפ.

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page