top of page

בלוג

לא לאכול אחרי שש - אמת או מיתוס


דיאטה לא לאכול בשש בערב

אחת הטעויות הנפוצות בהן אני נתקלת, קשורה להבנה והתכנון של שעת האכילה בערב.

מטופלים רבים אשר מקפידים על אכילה מאוזנת במשך היום ושומרים באדיקות כל הכללים, נוטים “ליפול” דווקא בנושא הזה מתוך חוסר מודעות ולכן גם מתקשים להבין מה גורם להם לקושי בירידה במשקל.

כולם אומרים לנו לא לאכול לפני השינה

ואנחנו מנסים להיות "ילדים טובים” ולאכול ארוחת ערב מוקדם ככל שניתן, אפילו לפני 18:00, בלי קשר לסדר היום שלנו, לשעה שבה אנחנו חוזרים מהעבודה או לזמן בו אנו הולכים לישון.

ואם שעת השינה שלנו היא בחצות? או מאוחר יותר?

ארוחת ערב מוקדמת מדי עלולה לגרום לכך שנלך לישון רעבים או גרוע מכך, שנפתח הרגלים של אכילה מנשנשת – מה שמתחיל בעוגיה חד-פעמית עם הקפה אחרי שהשכבנו את הילדים הופך במהרה להרגל של נשנוש הולך וגדל עם העיתון או מול הטלוויזיה עד שכבר קשה לנו לראות את עצמנו נרדמים בלי משהו מנחם בבטן.

האם באמת אסור לאכול אחרי 18:00?

הרבה מטופלים שואלים אותי אם נכונה הדעה הרווחת לפיה אסור לאכול אחרי 18:00.

ההיגיון העומד מאחורי ההנחיה הזו נובע מכך שבשעות הערב אנחנו מוציאים פחות אנרגיה ולכן הקלוריות שאנו צורכים בשעות אלה עלולות להפוך לשומן.

אך הנחיה זו עלולה להיות בעייתית משום שכאשר אנו נמנעים מאכילה לאורך זמן ממושך (הרי בזמן השינה גם איננו אוכלים), הגוף עלול להרגיש שהוא בצום חלקי ולעודד את אגירת האנרגיה בצורה של שומן.

לכן ההנחיות שאני נותנת למטופלי בנוגע לארוחת הערב מתחשבות בשלושה גורמים עיקריים:

  • שעת ההגעה הביתה

  • שעת השינה

  • הרכב הארוחה

הבנה ותכנון נכון של ארוחת הערב יכולה לסייע באיזון מנגנון הרעב והשובע, מניעת אכילה מנשנשת ושמירה על הישגי הניתוח אצל מטופלים בראיטריים, לכן חשוב שתהיה מבוססת על הצרכים האינדיבידואליים של כל אחד ולא על הנחיה כללית אשר לא תמיד מותאמת לנתונים האישיים.

אם גם אתם החלטתם לקבל את הליווי המקצועי הטוב ביותר המותאם לכם באופן אישי, אם אתם באמת מחויבים להצלחת הניתוח ומעוניינים לקבל ממנו את המקסימום ולשמור על ההישג לאורך כל החיים, אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר בהקדם.

ועכשיו אתם יכולים לעשות זאת גם מבלי לצאת מהבית – דרך סקייפ.

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page