top of page

בלוג

שתייה ואכילה אחרי ניתוח בריאטרי


שתייה ואכילה אחרי ניתוח בריאטרי

ככלל, לאחר ניתוח בריאטרי מומלץ לא לשתות כ-15 דקות לפני הארוחה ו-30 דקות לאחריה. לכך יש מספר סיבות:

  • נפח הקיבה המוקטן מקשה על תהליך פירוק המזון שבתוכה. שתיית נוזלים בזמן עיכול מזון מוצק מדללת את מיצי העיכול ודוחפת את המזון מהקיבה אל המעי לפני שעוכל מספיק, מה שעלול ליצור גזים ובעיות במערכת העיכול.

  • דילול המזון בנוזלים יוצר תחושת מלאות ואשליה של שובע מהארוחה, כאשר בפועל לא נצרך מספיק מזון בכדי ליצור שובע אמתי, מה שעלול לפגוע במנגנון הרעב והשובע וליצור דפוסי אכילה מנשנשת ודחף למתוקים.

  • מעבר מהיר מדי של מרכיבי המזון למעי עלול לגרום לדמפינג סינדרום (תסמונת ההצפה). מנותחי מעקף קיבה קלאסי, מיני מעקף ומעקף תריסריון מסוג BPD עלולים לסבול מהתופעה בסבירות גבוהה יחסית, אך זו עלולה להתרחש גם לאחר ניתוח שרוול וניתוח מעקף תריסריון מסוג DS.

  • בחודשים הראשונים לאחר הניתוח, הפרדת השתייה מהאוכל היא כורח המציאות משום שהבצקת הנוצרת מצמצמת את נפח הקיבה (שהוקטן בלאו הכי בניתוח עצמו), כך שהעומס הנוצר בה משילוב שתייה בזמן הארוחה עלול לגרום להקאות. תחושה זו חולפת לרוב לאחר חודשים ספורים, אך חשוב להקפיד על ההפרדה בין אוכל ושתייה גם לאחר מכן על מנת לשמור על בריאות מערכת העיכול.

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי או שאתם עומדים לעבור בזמן הקרוב, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם. לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page