top of page

בלוג

ניתוח בריאטרי לסובלים מבעיות בתפקודי כליות


ניתוח בריאטרי לסובלים מבעיה כלייתית

מנותחים בריאטרים עם בעיות כליתיות מתחלקים למספר קבוצות:

  • מטופלים הסובלים מאי ספיקת כליות התחלתית או אי ספיקת כליות חריפה וסופנית

  • מטופלים שעוברים דיאליזה

  • מטופלים שעברו השתלת כליה

הטיפול התזונתי שמקבלים מטופלים אלו מותאם להם באופן אישי לפי רמת התפקוד הכליתי בכדי להימנע מגרימת נזק מערכתי. במקביל לדיאטנית בריאטרית, נמצא המטופל גם במעקב נפרולוגי.

מטופלים הסובלים מאי ספיקת כליות בדרגה מתקדמת עלולים לסבול מעודף בוויטמינים או לחוות הרעלה עכב מינון לא מדיוק, לכן יש להם המלצות שונות לנטילת ויטמינים.

המולטי ויטמין ינתן לרוב רק בכדור אחד (במקום מינון של 2 כדורים המומלץ למטופלים ללא בעיה כליתית) ויכיל כמות קטנה של ויטמין A. לפעמים, בהתאם לסוג המולטי ויטמין תינתן גם תוספת של ברזל, חומצה פולית או אבץ. בעיה כליתית מצריכה גם הגבלה של צריכת חלבון, לכן גם ההמלצות לדיאטה דלת פחמימות לפני הניתוח יהיו שונות וינתנו לצד מעקב בדיקת זרחן ואשלגן והתאמת תפריט.

אצל מנותחים המטופלים בדיאליזה חשוב להקפיד על תפריט רב בחלבון במיוחד לאחר הניתוח, על מנת לשמור על סטטוס תזונתי תקין. מחקרים מראים שמצב של תת תזונה אצל חולי דיאליזה מסוכן ועלול לקצר את תוחלת החיים. לגבי נטילת ויטמינים, ההמלצות זהות לאלו של הסובלים מאי ספיקה חריפה ואינם מטופלים בדיאליזה.

אצל מנותחים בריאטרים אשר עברו השתלת כליה, במידה והשתל מתפקד באופן תקין אין שוני בהמלצות מאלו שמקבל מנותח בריאטרי רגיל, אך אם התפקוד הכליתי מחמיר לאחר ההשתלה יש לחזור למגבלות תזונתיות בהתאם לרמת הפגיעה.

אם גם אתם סובלים מבעיה כליתית ועומדים לעבור ניתוח בריאטרי או שנותחתם לאחרונה, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר למצבכם הרפואי. לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141

אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page