top of page

בלוג

איך שומרים על המשקל בזמן החגים

איך שומרים על המשקל בחגים

תקופת החגים היא תקופה מאוד מאתגרת, משום שהיא שוברת לנו את השגרה ובמהלכה, אם נרצה או לא, אנו מנהלים סדר יום שונה מהרגיל. ניהול הזמן שלנו משתנה, במקום לקום בבוקר לסדר היום הקבוע של ילדים-עבודה-בית אנו יוצאים לטייל, טסים לחו"ל, באים לארוחות משפחתיות (הרבה מאכלים טעימים והרבה מתוקים) ובקיצור – עוזבים את המסגרת הנוחה של השגרה. איבוד המסגרת הזו מוביל אצל רבים מאיתנו לאיבוד המשמעת בכל הקשור לאוכל. אנו מפספסים ארוחות, "מנשנשים" במקום לאכול בצורה מסודרת, נכנעים לדחף למתוקים ועולים במשקל.

אז מה אפשר לעשות כדי לעבור בשלום את החגים ולא "לשלם עליהם" בעליה במשקל? למטופלים שלי, אני תמיד אומרת שגם חג, טיול או נסיעה לחו''ל, לא נותנים לנו פטור מהחובה להקפיד על אכילה מאוזנת. אני יודעת שזה לא פשוט, לכן ריכזתי לכם כאן ארבעה טיפים יעילים להתמודדות עם האתגרים העיקריים שמציבה לנו תקופת החגים: 1. הימנעות מאכילה לפני ארוחת החג - טעות!

אחת הטעויות הנפוצות שאני שומעת בהקשר הזה, היא המחשבה שנאכל הרבה בארוחת החג ולכן לא צריך לאכול בבוקר ובצהריים, וזה בדיוק מה שלא כדאי לעשות. מאוד חשוב להמשיך לשמור על השגרה ולאכול ארוחת בוקר וצהריים באותו יום למרות ארוחת הערב המשפחתית, זאת על מנת שלא נגיע "מורעבים" לארוחה ונאכל מהר מידי.

2. לדעת מה נאכל

חשוב להתעניין מראש איזה אוכל יוגש בארוחת החג, כדי להבין מה הכי מתחשק לנו לאכול ולבחור במזון שאנחנו אוהבים ומחכים לו כל השנה כדי לאכול בחג. נפח הארוחה לאחר הניתוח מוגבל ואי אפשר לאכול ולטעום כל מה שיש בשולחן, לכן צריך להחליט מראש מה לאכול ועל מה לוותר. 3. שינוי בזמני הארוחות

במהלך החג אנחנו יכולים למצוא את עצמנו עוסקים בפעילויות שונות כמו טיולים ובילויים משפחתיים אשר יקשו על האכילה המסודרת, לכן כדאי להכין מראש אוכל לכל היום לפי המנות שאנו רגילים לאכול בשגרה (אפשר גם כריכים).

4. מתוקים

החגים הם תקופה מתוקה תרתי משמע – כמעט כל מפגש משפחתי/חברתי מזמן לנו גם מפגש עם המתוקים. כדי להתמודד עם האתגר הזה, אני ממליצה פשוט לאכול תמיד ארוחה מסודרת ורק לאחריה להגיע לקינוח (חשוב במיוחד למנותחי מעקף קיבה, מיני מעקף ומעקף תריסריון מסוג BPD, בכדי להימנע מתסמונת ההצפה)

מקווה שהטיפים האלו יעזרו לכם לעבור את החג בשלום :)

אם גם אתם עברתם ניתוח בריאטרי או שאתם עומדים לעבור בזמן הקרוב, חשוב שתקבלו את ההנחיות התזונתיות המדויקות והמותאמות ביותר לצרכים שלכם. לליווי מקצועי ומותאם אישית של דיאטנית בריאטרית,

צרו עמי קשר דרך הקישור הזה או בטלפון 03-5193141


אהבתם? שתפו!
 יש לכם מה להוסיף?
אשמח לקרוא את תגובתכם :)
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page